الرأي العام
رئيس مجلس الإدارةد. تامر قبودانرئيس التحريرخالد طاحونمدير التحريريوسف قبودانرئيس مجلس الإدارةد. تامر قبودانرئيس التحريرخالد طاحونمدير التحريريوسف قبودان
القاهرة الإخبارية تعرض لقطات من إطلاق الاحتلال النار على...كولر يستقر على بديل معلول أمام الترجي في العودةمحمد رمضان يشوق جمهوره بأغنية جديدةنقل الدكتور حسن مصطفى إلى المستشفى بعد تعرضه لأزمة صحية...اليوم.. مجلس الحرب الإسرائيلي يبحث عملية رفح مع مستشار الأمن...المرشدين السياحيين: وقف تخفيف أحمال الكهرباء في المواقع الأثريةصحيفة تونسية تفجر مفاجأة بشأن إصابة علي معلول.. مدة غياب...ما حكم حج وعمرة من يساعد غيره في أداء المناسك؟.....الجزيري يقود تشكيل الزمالك المتوقع لمواجهة نهضة بركان بنهائي الكونفدرالية‏إعلام إسرائيلي: أنباء عن مقتل قائد في الشرطة التابعة لحماس...سعر كيلو السكر في السوق اليوم الأحد 19-5-2024تراجع أسعار العملات العربية اليوم الأحد.. بكام الدينار الكويتي
حوادث

تشييع جثمان ضحية حادث عصام صاصا في الفيوم

تشييع جثمان ضحية حادث عصام صاصا
تشييع جثمان ضحية حادث عصام صاصا

شيع أهالي عزبة خليل الجندي بمركز إطسا بمحافظة الفيوم، جنازة الشاب، أحمد عبدالفتاح، الذي لقي مصرعه، بعد أن ‏دهسته سيارة مطرب المهرجانات عصام صاصا، وسط انهيار أسرته، حزنا على فراقه، وتم دفن الجثمان في مقابر أسرته.

والدة الشاب المتوفى: كان بيسعى على لقمة العيش

وقالت والدة أحمد عبد الفتاح، ابن محافظة الفيوم، ضحية دهس سيارة عصام صاصا، أن ابنها كان يسعى من أجل لقمة العيش، مردفة: ابني طلع على لقمة عيشه الصبح، معاه 4 أولاد والمتهم خبطه بالعربية موّته، ولازم ناخد حقه وإحنا مش هنتنازل عن حقه.

وأضافت والدة الشاب المتوفى: مقدرتش أدخل المشرحة أشوف الجثة، بعد ما قالولي ابنك في المشرحة وقعت من طولي ومقدرتش أدخل أشوفه، وكان نفسي أشوفه، الناس بلغوني الصبح إن ابني مات في حادث على الطريق، وأهل عصام صاصا كانوا معايا الصبح، وأنا معرفهمش وجابوني لحد المستشفى وقعدوا يهدوا فيا ويشربوني ميّة، بس مقالوليش إن ابنهم اللي خبط ابني.

وواصلت والدة الشاب الراحل: معرفش هو كان ماشي إزاي؟ شارب ولا مسطول عشان يمشي يدوس ويموت الناس على الطريق، لازم يسوق بالراحة لأن أرواح الناس مش لعبة في إيديهم، ابني طلع على لقمة عيشه وعنده أولاده بيجري عليهم، كان طالع على شغله وكان بيعدي الطريق عشان يروح شغله.

والدة ضحية الدهس: هو عشان مطرب يمشي يدوس في الناس

وذكرت: هو عشان مطرب يمشي يدوس ويموت في الناس ومحدش يسأله أنت بتعمل إيه، ابني كان طالع على أكل عيشه، مش عارفين أولاده هياكلوا منين بعد وفاته، وإحنا عايزين حق أولاده اللي كان طالع عشان يجيب لقمة عيش عشانهم.

وأردفت والدة الضحية: آخر مرة شوفته فيها من أسبوع، لإني قاعدة في القاهرة وهو قاعد في البلد بيروح وييجي كل يوم، وهو كلمني الصبح قال لي أنا جاي من البلد، عشان كان نزل يحضر كتب كتاب حد من قرايبه.

 

ابن محافظة الفيوم أحمد عبد الفتاح بمحافظة الفيوم تشييع جثمان حادث عصام صاصا ضحية حادث عصام صاصا

حوادث